کد خبر: ۲۲۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
تجارت‌نیوز نوشت: قیمت خودرو امروز پنج‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲، در حال کامل کردن روند روز گذشته است. اکثر محصولات بازار از ابتدای معاملات امروز در حال افت قیمت هستند و برخی دیگر، در ثبات به سر می‌برند.

قیمت خودرو امروز ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ نیز ارزان‌تر از روز گذشته معامله می‌شود. افت قیمت به صورت محسوس در اغلب محصولات داخلی و مونتاژی به چشم می‌خورد و تعداد محدودی از آن‌ها، ثابت یا افزایش جزئی را تجربه می‌کنند.

افت قیمت خودرو در روزهای گذشته می‌تواند به دلیل ثبات نرخ دلار در بازار آزاد و همچنین افزایش پیوسته قیمت‌ها پیش از آن باشد؛ اما نرخ دلار در روز گذشته، دوباره از کانال ۵۰ هزار تومانی فاصله گرفت و نزدیکی ۴۹ هزار تومان ساکن شد. همین افت جزئی نرخ دلار در کنار کمبود تقاضا در بازار، می‌تواند دلیل محکمی بر افت قیمت امروز باشد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت کاهشی را تجربه می‌کند.

این خودرو ۳۰۰ میلیون تومان گران شد/ جدول قیمت

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی در اغلب موارد، کاهش‌های چند میلیون تومانی دارند.

پراید ۱۳۱ با مدل ۱۳۹۹ ارزان‌ترین خودروی بازار به شمار می‌رود که پس از هفته‌ها دچار تغییر قیمت شده و با افت پنج میلیون تومانی، به قیمت ۳۱۰ میلیون تومان رسید.

 ریزش دوباره قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، کوییک، دنا و پژو





کوییک S دنده‌ای یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های تولید داخلی بوده که با افزایش قیمت جزئی همراه است. این خودرو تنها سه میلیون تومان گران‌تر شده و با نرخ ۳۴۲ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با مدل ۱۴۰۱ نیز تغییر قیمتی از چند هفته گذشته نداشت؛ اما امروز پنج میلیون تومان ارزان‌تر شده و در کانال ۴۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو ۲۰۷i دنده دستی رکورددار افت قیمت در بازار داخلی‌ها به شمار می‌رود که ۹ میلیون تومان کاهش دارد و با قیمت ۶۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودرو در بازار مونتاژی‌ها از تغییرات محدودتری نسبت به داخلی‌های بازار برخوردار است.

 ریزش دوباره قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، کوییک، دنا و پژو

چری آریزو ۵ توربوشارژ جدید یکی از سدان‌های مونتاژی مدیران خودرو بوده که با افت ۱۰ میلیون تومانی، با قیمت یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

هایما S۵ اتوماتیک کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو محسوب می‌شود که ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته شده و به نرخ یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان رسیده است.

جک S۵ نیوفیس از کراس‌اوورهای محبوب کرمان موتور به شمار می‌رود که رکورددار افت قیمت در بازار مونتاژی‌هاست و ۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته، با نرخ یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو کراس‌اوور نه‌چندان ارزان قیمت مدیران خودرو نیز از این قافله عقب نماند و با افت جزئی پنج میلیون تومانی، به قیمت یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان رسید.

باتوجه به ثبات دوباره نرخ ارز در محدوده ۴۹ هزار تومان، نبود تقاضای موثر در حدی که محصولات خودروساز روی دستش باقی نماند، همچنین اخبار امیدبخش از واردات خودروهای نو و کارکرده، احتمالاً هفته آینده نیز بازار از آرامش نسبی برخوردار بوده و حتی در برخی موارد، قیمت خودرو افت جزئی داشته باشد.

۲۲۰۲۲۳

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار